02. 09. 2018

KOLABO: LADA VYVIALOVÁ A UMĚNÍ LIDEM

Spolupráca: Lada Vyvialová (LADA – nezávislá módna návrhárka) + Klára Schön (zakladateľka projektu Umění Lidem)

Pre lepší život v sociálnych zariadeniach sa, v združení Umení Lidem, rozhodli usporiadať umelecké workshopy, kde spoločne s ľuďmi zo zariadenia malujú obrazy. Následne sú z vytvorených diel vytvorené grafiky, ktoré sú ponúkané firmám, návrharom a dizajnérom. Cieľom je finančne podporiť a prispieť sociálnym zariadeniam na spoločenské, kultúrne a iné podujatia. Aktuálna spolupráca predstavuje potlače na modeloch značky LADA fashion módnej návrharky Lady Vyvialovej

Projekt získal 1. miesto „Ceny odbornej poroty“ na Urban Markete 2018 (Spring Edition).

Čo sa stane, keď sa spojí móda, sociálny projekt a grafika?

Na začiatok by sme vám radi predstavili projekt Umění Lidem, ktorý napomáha umeleckému rozvoju v sociálnych a školských zariadeniach. Spoločne s ľuďmi v zariadeniach maľujeme obrazy, rozvíjame ich kreativitu a učíme ich nové, moderné techniky. Diela je možné hneď zakúpiť (na výstave, internete,….). Z každého predaného obrazu ide 30% naspäť do zariadenia na kultúrne a spoločenské aktivity. Určite ste narazili na podobnú organizáciu, ktorá vyvíja podobnú činnosť. Aby sa náš projekt stal jedinečným, spojili sme sa s módnou návrhárkou Ladou Vyvialovou.

Diela, ktoré vzniknú na workshopoch prevedieme do digitálnej podoby a vytvoríme z nich grafiky vhodné na tlač. Lada tieto grafiky tlačí na svoje produkty, z ktorých sa stávajú jedinečné a nenapodobiteľné módne / umelecké diela s príbehom. Z predaja týchto produktov ide tiež 30% na podporu zariadenia.

Pre koho je projekt určený?

Z hlediska sociálneho je cieľovou skupinou klient – človek zo sociálneho zariadenia. Ten je obohatený o umeleckú udalosť (workshop). Peniaze, ktoré projekt vygeneruje (predajom produktov) sa poskytne na ďalšie sociálne a kultúrne aktivity pre konkrétne zariadenie. Ďalšou cieľovou skupinou, z hľadiska biznisu, je zákazník, ktorý si produkt kupuje. Môže to byť filantrop, ktorý za to, že prispel (kúpou produktu) dostane jedinečný produkt, napríklad tričko s jedinečným príbehom. Alebo môže byť stálym zákaznikom, ktorého táto téma zaujíma.

Kto stojí za projektom?

Lada Vyvialová Tomečková je nezávislá odevná dizajnérka. Absolventka SPŠT/SŠUŘ Brno, VŠVU Bratislava, štipenditka Notthingham Trent University. Navrhuje pre vlastnú značku LADA, privátne labels ale aj sériových výrobcov. Kolekcie posledných rokov sú založené na maximálnej jednoduchosti, dôslednom technologickom spracovaní, dokonalom strihu a funkčnosti. Pracuje predovšetkým s nanomateriálmi. Český patent NanoAg-riginálna technológia a výroba materiálov kombinuje špeciálny tvar vlákna, štruktúru pleteniny a antibakteriálne striebro, ktoré dodávajú funkčné vlastnosti.

Klára Schön je zakladateľkou projketu Umění Lidem, organizuje workshopy, vytvára grafiku. Študentka dizajnu na VŠVU v Bratislave, vytvára si nezávislé dizajnérske prostredie, spolupracuje predovšetkým s českými dizajnérmi. „Projekt Umění lidem je pro mě velice důležitý jelikož mám potřebu sdílet s lidmi to, jak je umění obohacující. Díky tomuto projektu mohu umění vnést do zařízeních, ve kterých se o umění příliš nemluví.“ – Klára Schön.

Jedná sa o jedinečnú spoluprácu, kde ja prvoradým cielom dostať výtvory detí, seniorov a hendikepovaných ľudí oveľa ďalej, než len na papier do šuflíka. Vďaka spolupráci s Ladou vie projekt získať viac peňazí s predaja a to znamená viac peňazí pre zariadenia, ktoré to potrebujú.


Čerstvé Ovocie vyhlásilo súťaž na vytvorenie produktov, ktorých podmienkou bolo, aby vznikli v spolupráci s rôznymi umeleckými a kreatívnymi odbormi, aby vznikli v tíme a boli čo najviac originálne a jedinečné. V duchu témy „spolupráca“ bolo cieľom spojiť kreatívnych ľudí z rôznych umeleckých a kreatívnych odvetví, aby vytvorili tím, ktorý pri príležitosti jarného Urban Marketu zrealizoval jedinečný produkt, či dizajn. Tieto kolaborácie boli vystavené na Fakulte architektúry a tie najlepšie aj ocenené.