02. 09. 2018

KOLABO: Zásterky zo Zeleného domu

Spolupráca: Patricia Richterová (Shabby Romantic) + Denisa Aradiová (odevná krajčírka) + Miroslava „Mirabella Bress“ Briešková (fotografka) + Magdaléna „Meggy“ Osová (modelka)

Text: Patricia Richterová, autorka projektu, zakladateľka značky Shabby Romantic – www.shabbyromantic.sk

„Povedz mi niečo o sebe Anna.“. „To skutočne nestojí za reč pani Cadbury… ale ak smiem povedať, čo si o sebe predstavujem, to by ste považovali za omnoho zaujímavejšie!“

Sú Vám tieto slová povedomé? Tí z vás, ktorí aspoň raz videli, či čítali príbeh o „ryšavke“ menom Anna Shirleyová si určite spomenú na mnohé podobné a duchaplné Annine výroky. Anna chodila s hlavou v oblakoch, bola veľmi romantická, dobrosrdečná, pracovitá ale i tvrdohlavá a výbušná. Jej rozprávanie nemalo konca. Aj tým si získala srdcia mnohých dievčat a žien po celom svete.

S blížiacou sa jarou som zatúžila po farbách. Vybrala som pár veselých odtieňov, ktoré našu ponuku výrobkov oživili a rozveselili. A zásterky v týchto farbách nesmeli chýbať.

„Zo skúsenosti viem, že si možno takmer vždy spríjemniť život, ak sa pevne rozhodnete, že si ho chcete spríjemniť.“.

Ďalší krásny Annin výrok je dôkazom toho, že mala pravdu. Ja som si svoj život opäť raz spríjemnila, lebo som sa tak rozhodla. A verím, že ho spríjemním i Vám. Pretože tentokrát som si zaumienila, že naše nové, krásne, farebné zásterky Vám predstavím svojimi očami. Tak, ako ich vidím ja a ako by ich iste chcela vidieť aj Anna. Záležalo mi na tom, aby bol výsledok dokonalý. A tak som sa rozhodla tento projekt nepodceniť. Preto som do realizácie tohto nápadu zainteresovala ďalšie šikovné ženy, ktoré sú vo svojom obore profesionálky. Moje vysnívané predstavy tak zhmotnili tri šikovné ženy. Odevná krajčírka Denisa Aradiová, fotografka Miroslava Briešková – Mirabella Bress Photography a modelka Magdaléna Osová – Meggy.

Výsledkom našej spolupráce je príbeh v podobe farebných ľanových záster zo Zeleného domu. Je to príbeh o nápade, ktorý sa zrodí najprv v hlave a o jeho ceste k finálnemu produktu, ktorý má dušu. Každá z Vás si môže sama  vybrať, ktorá z farieb Vás najviac vystihuje a môže tak pokračovať vo svojom vlastnom príbehu…

Projekt získal „Cenu verejnosti“ (hlasovanie na Facebooku) na Urban Markete 2018 (Spring Edition).

Ako vznikol nápad a aké boli začiatky projektu?

V dnešnej dobe sú predaj i nakupovanie cez internet veľmi obľúbené. Naše ľanové produkty predávame pod značkou ShabbyRomantic výhradne prostredníctvom vlastného e-shopu a niekoľkých handmade portálov. Začínala som sama  a všetky záležitosti okolo predaja výrobkov som aj sama dlhú dobu zabezpečovala.

Na to, aby som mohla potencionálnym zákazníkom predstaviť a ponúknuť nový produkt, som musela  podstúpiť nasledovné kroky: nápad – výber materiálu – realizácia (výroba) – fotenie nového výrobku – zostavenie pútavého a výstižného textu – uvedenie na trh.

Takto rozpísané sa to môže javiť jednoduché. Ale s pribúdajúcimi objednávkami som zistila, že na to sama nestačím. Nový a zaujímavý nápad je super, aj tie pocity a nadšenie, ktoré pri jeho výrobe zažívam sú užasné. Avšak keď sa dostanem do fázy, že chcem toto všetko zachytiť na fotografiu, som v koncoch. Fotenie mi zaberá neskutočne dlhý čas. A mnohokrát sa mi ani nepodarí výrobky zachytiť tak, ako ich vidím a chcem predstaviť. A tak mnohé z nich nedokážu osloviť zákazníkov tak, ako by som chcela. Dôvod? Neviem pracovať s fotoaparátom a vôbec foteniu nerozumiem. Taktiež by som chcela výrobky fotiť tak, aby zákazníci mali predstavu o ich možnom využití. Jednoducho ponúknuť nielen produkt ale vytvoriť aj atmosféru, ktorú si po zakúpení výrobku môžu ľudia vytvoriť a prežívať.  Preto som sa začala pohrávať s myšlienkou zveriť jednotlivé kroky pri výrobe nového produktu odborníkom. A tak vznikol projekt: „Zásterky zo Zeleného domu“.

Ako pokračoval proces realizácie projektu?

Hlavným cieľom bolo navrhnúť ľanové zástery vo sviežich farbách a odprezentovať  jarnú kolekciu zákazníkom takou formou, aby sme im prostredníctvom fotografie mohli sprostredkovať i  pocity, ktoré pri vzniku nápadu a jeho realizácie prežívame.

V projekte dostal každý svoje zadanie.  Ja som mala na starosti vymyslieť konečný vizuál záster, príbeh a naplánovanie celého priebehu fotenia. Inšpiráciou mi bol film o Anne zo Zeleného domu, ktorý mnohí poznajú a milujú. Annu som si vybrala preto, lebo charakterové vlastnosti  jej postavy sú blízke mnohým ženám. Bola praktická, romantická, výbušná, priebojná, starostlivá… snáď každá žena by sa v nej našla.

Mojej kolegyni Denise som prostredníctvom obrázkov vysvetlila ako chcem zástery prezentovať, a ona si vymyslela strih na zástery a ušila dve ľanové sukne, ktoré perfektne zapadli do nášho príbehu.

Nakoniec sme spolu s fotografkou Mirkou vybrali modelku Megy, ktorá sa nám typovo najviac k príbehu hodila. Mirke sa projekt veľmi páčil a jej nadšenie bolo cítiť i v deň fotenia. Výsledné a upravené fotografie nám krásne zapadli do príbehu.

Všetky sme si svoju prácu odviedli na sto percent a dali do projektu kus seba. Pre všetky bolo veľmi prínosné a zábavné vyskúšať si takúto formu spolupráce a radi si to opäť v blízkej budúcnosti zopakujeme.

Projekt „Zásterky zo Zeleného domu“ mal niekoľko zámerov:

– pritiahnuť záujem zákazníka nenásilnou a pútavou formou, a tak upozorniť na originálne ľanové výrobky z dielne Shabby Romantic. Tým zvýšiť záujem o ľanové výrobky a zbúrať mýtus, že ľan je tvrdý, nepríjemný materiál. Naopak, ľan má mnoho podôb a spôsobov využitia. To všetko sa ľudia dozvedia na našich stránkach.

– prostredníctvom atmosféry na fotografiách sprostredkovať ľuďom pocity, ktoré tvorcovia prežívajú pri tvorbe nového produktu.

– dokázať sami sebe, že tímová práca prinesie omnoho lepší výsledok, a tak aj možnosť užiť si radosť z tvorby  bez zbytočného vyčerpania pri činnostiach, ktorým dostatočne nerozumieme

– pripomenúť ľuďom, aby nezabudli snívať…

Pre koho je produkt určený?

Náš projekt, jeho prezentácia a hlavne propagovaný produkt – zástery sú určené predovšetkým ženám. Bez  ohľadu na vek, vzdelanie či postavenie.  Ale samozrejme nezabúdame ani na mužov. I spomedzi nich máme veľa zákazníkov, ktorí radi nakupujú naše ľanové zástery pre svoje milované polovičky.

Každá žena je predurčená na to, aby vytvorila útulný domov svojej rodine. Zástery sú predovšetkým praktickým pomocníkom v domácnosti, ktorý využívajú prevažne ženy. Či už v kuchyni pri varení alebo pri prácach v záhrade. My sme chceli ukázať spotrebiteľom, že zástera nie je len kus odevu, ktorý slúži na ochranu oblečenia pred zašpinením ale môže spĺňať i estetickú funkciu. Dávame ženám možnosť vybrať  si zásteru v obľúbenej farbe, aby pri pohľade do zrkadla dostali chuť napríklad niečo špeciálne uvariť. Dokonca si gazdinka zásteru nemusí vyzliecť ani keď príde návšteva, pretože jej atraktívny strih a prevedenie z nej robí elegantnú súčasť odevu.

Každá z nás má svoje sny a túžby. A prostredníctvom nášho projektu sme im chceli pripomenúť aby nezabudli snívať.

Kto všetko stojí za projektom?

Aradiová Denisa – krajčírka

Matka dvoch detí, v súčasnosti pracuje pre značku Shabby Romantic. Šesť rokov pracovala s pracovným zaradením: majster vo výrobe. V minulosti šila pre módnu návrhárku , ktorá pôsobí vo Viedni pod značkou Magdalena Adriane. Tiež sa podieľala na šití šiat pre Miss Austria 2013.

Vzdelanie:  Stredné odborné učilište v Prievidzi – odbor: krajčírka, zameranie: dámske odevy, doplnkové štúdium s maturitou: odbor: odevníctvo

Briešková Miroslava – fotografka: Mirabella Bress Photography

Matka troch detí, učiteľka na 1. stupni ZŠ sv. Alžbety v Novej Bani. Vo voľnom čase sa venuje fotografovaniu.Zameranie: newborn, rodinné fotografie, tehu, rande, portréty a svadobné fotografie. Zvlášť rada fotí, keď jej klient nechá voľnú ruku, a tak môže do fotografie vložiť dušu a kus svojho rukopisu. V budúcnosti sa chce foteniu venovať naplno.

Vzdelanie: Pedagogická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre – odbor: učiteľstvo pre 1.stupeň

Osová Magdaléna – modelka

Žena na materskej dovolenke, venuje sa včelárstvu a hand made tvorbe. Pred nástupom na materskú dovolenku pracovala ako učiteľka v MŠ.

Vzdelanie: Pedagogická a sociálna akadémia v Lučenci.

Richterová Patricia – autorka projektu

Matka dvoch detí, podnikateľka, zakladateľka značky SHABBY ROMANTIC, ktorá prináša na trh originálne ľanové výrobky, ponúkané prostredníctvom internetového e-shopu na Slovensku i v Čechách – www.shabbyromantic.sk. Naplno sa venuje navrhovaniu a šitiu ľanových výrobkov. Vo voľnom čase sa venuje práci v záhrade, ktorú sama navrhla. Záhrada získala v roku 2013 ocenenie Záhrada roku. Súťaž vyhlásil český časopis: Naše krásná záhrada.

Vzdelanie:  Stredná Pedagogická Škola Jána Kollára, Turčianske Teplice – odbor: učiteľstvo MŠ, Žilinský univerzita – zameranie: obchod marketing

 

Foto: Miroslava Briešková – Mirabella Bress Photography | Model: Magdaléna Osová – Meggy


Čerstvé Ovocie vyhlásilo súťaž na vytvorenie produktov, ktorých podmienkou bolo, aby vznikli v spolupráci s rôznymi umeleckými a kreatívnymi odbormi, aby vznikli v tíme a boli čo najviac originálne a jedinečné. V duchu témy „spolupráca“ bolo cieľom spojiť kreatívnych ľudí z rôznych umeleckých a kreatívnych odvetví, aby vytvorili tím, ktorý pri príležitosti jarného Urban Marketu zrealizoval jedinečný produkt, či dizajn. Tieto kolaborácie boli vystavené na Fakulte architektúry a tie najlepšie aj ocenené.