Registrácia: Urban Market 2019 (Winter Edition)
Záverečná oslava jubilejného DESIATEHO ročníka Urban Marketu! Registrácia na zimný Urban Market je spustená. Buďte aj vy súčasťou našej oslavy dizajnu, módy, hudby, súčasných trendov a životného štýlu ale hlavne dobrej a kreatívnej nálady. Hľadáme domácich autorov, concept / design stores s ponukou aktuálných trendov, dizajn projekty a všetkých čo chcú ďalej posúvať svoju tvorbu a nápady.
Registrácia končí: 20. 10. 2019
Dátum konania podujatia: 06. – 08. 12. 2019
Miesto konania podujatia: Gamča – Gymnázium, Grösslingová 18, Bratislava
Registrácia nie je určená pre gastro predajcov. V prípade záujmu nás prosím kontaktujte na info@urbanmarket.sk.
Registračný link: FORMULÁR
Registračné podmienky a ostatné dokumenty na stiahnutie: PODMIENKY & DOKUMENTY
Pre viac info pošlite mail na: info@urbanmarket.sk
URBAN MARKET 2019 (WINTER EDITION)
Od úplne prvého ročníka, respektíve vydania, sa určite Urban Market výrazne zmenil. No už na úplnom začiatku stála idea urobiť market zameraný na prezentáciu lokálnych značiek a produktov venovaných mestskému životnému štýlu. Nechceli sme však byť len handmade market, vianočný trh, ani pasívna výstava lokálneho dizajnu a tvorby. Chceli sme sa odlíšiť a ponúknuť viac, než býva zvykom. Preto dnes robíme kurátorsky výber prezentovaných značiek a produktov, rozprávame sa s vami a upozorňujeme na kvalitnú lokálnu tvorbu. Mapujeme, čo sa v tejto kreatívnej oblasti deje a vzniká. Posunom oproti začiatkom bolo aj skvalitňovanie a zatraktívňovanie sprievodného programu. Dnes ponúkame plnohodnotný sprievodný program plný hudby, workshopov, výstav, diskusií či prednášok a iných kultúrnych aktivít. Prešli sme si rôznymi priestormi. Každý mal svoju špecifickú atmosféru, každý bol niečím výnimočný a iný, ako tie predošlé. Rovnako však každý skrýval aj iné úskalia. Počas desiatich ročníkov sme sa posunuli aj v kvalite produkcie, služieb ponúkaných vám – predajcom, ako aj v propagácii. Veríme, že práve toto všetko sa odrazilo na rastúcej návštevnosti, ako aj záujme dizajnérov, ktorí chcú byť súčasťou Urban Marketu. Stále je však čo vylepšovať a aj my máme stále množstvo nesplnených snov a výziev. Stále chceme, aby dobré veci boli viac na očiach a aby si ich ľudia aj vážili. Stále chceme upozorňovať, že offline priestor je dôležitý a práve na Urban Markete sa snažíme tento priestor ponúknuť lokálnej česko-slovenskej tvorbe, ktorá má možnosť prezentovať sa pred širokým publikom. Staňte sa aj vy súčasťou Urban Marketu!
Urban Market 2018 (Winter Edition) from Urban Market on Vimeo.
Urban Market je jedinečným kultúrno-spoločenským podujatím, ktoré v sebe spája živý dizajnový trh súčasnej umeleckej a kreatívnej tvorby, prezentáciu lokálnej profesionálnej módy, dizajnu a umenia, ako aj pestrý kultúrny program, edukačné aktivity a tvorivých ľudí z rôznych odvetví umenia v jednom čase na jednom mieste. V roku 2019 navyše Urban Market slávi jubileum – komunitu tvorivých ľudí prezentujeme a spájame už desiaty rok. Urban Market 2019 (Winter Edition) sa uskutoční na gymnáziu Gamča v Bratislave.

TÉMA
VÝROČIE / OSLAVA

V roku 2019 Urban Market oslavuje! Celé sa to začalo 10. apríla 2010 malým podujatím v Unique Clube v Mlynskej Doline. Odvtedy sa uskutočnilo 9 ročníkov (27 edícii) a tento rok sa tešíme z jubilejného 10-teho. Od jednodňového podujatia, ktoré navštívilo okolo 500 návštevníkov, sme podrástli a dnes je z Urban Marketu trojdňový festival plný súčasného lokálneho dizajnu a módy, ktorý navštevuje v priemere 5000 návštevníkov. Rastieme obsahom, programom, službami a hlavne kvalitou a atmosférou. Nie, nestarneme, Urban Market zreje a stále má svoje ideály. Nechce zaspať na vavrínoch a preto sa stále snaží, od vydania k vydaniu, byť iný, výnimočný, lepší. V roku 2010 sme boli prví a vydržali sme až dodnes. Chceme byť neustále jedineční a takisto zjednocovať jedinečné projekty a tvorivých ľudí. Urban Market sa v roku 2019 bude niesť v duchu osláv, úsmevov a radosti. Tohtoročná témou tak nie je témou v doslovnou zmysle, je tu skôr pre radosť nás aj vás. Nie je ani záväzná, no budeme radi ak s nami jednoducho budete sláviť. Potešíte nás aj svojich zákazníkov.
#urbanmarket19 #1 #10 #jubileum #výročie #oslava #narodeniny #darčeky #jedinečnosť #tvorivosť #nezávislosť #hrdosť
MIESTO KONANIA
GAMČA
Bratislavské gymnázium na Grösslingovej ulici alebo, ako ho všetci poznáme, Gamča, gymnázium s matematickými a všeobecnými triedami v centre Bratislavy. Na škole študovalo veľa významných osobností a vďaka zameraniu na matematiku a prírodné vedy aj veľa úspešných účastníkov medzinárodných olympiád.
Základy školy siahajú do prvej polovice 17. storočia, kedy sa katolícki Habsburgovci snažili, aj za pomoci jezuitov, o zastavenie šírenia reformačných myšlienok. Preto 9. septembra 1626 vydáva Peter Pázmaň, kardinál a ostrihomský arcibiskup, zakladaciu listinu jezuitského kolégia Collegium Posoniense. Tento krok mu odobril aj uhorský kráľ Ferdinand II. a generálny predstavený jezuitov Mutio Vitelleschi. Vyučovanie sa začalo na Kapitulskej ulici dňa 5. novembra 1627. Superiorom bol Gašpar Mallius, profesormi Štefan Gosztonyi, Krištof Pirpach a František Fuggneshuh. Študentov (iba chlapci) bolo na začiatku 46, avšak už do mesiaca ich počet narástol cez 100. Počas necelých štyroch storočí svojej existencie prešla Gamča rôznymi zmenami (školská politika a ideológia, zriaďovateľ, budova, vyučovací jazyk, zameranie), počas ktorých však stále patrila a aj patrí k pilierom vzdelanosti minimálne v Bratislave.

V súčasnej budove na Grösslingovej 18, navrhnutej architektom Ödönom Lechnerom, sídli gymnázium s krátkymi prestávkami od roku 1908. Ödön Lechner (1845-1914) bol maďarský architekt tvoriaci v secesnom štýle. Táto secesná budova bola postavená v rokoch 1906 až 1908 a v rokoch 2007 až 2009 prešla kompletnou rekonštrukciou. Má tri nadpodlažné poschodia v pôdoryse písmena L, ktoré sú doplnené dvomi podzemnými podlažiami v centrálnej časti. Budova je bohato zdobená zvonku i zvnútra, podobne ako i plot okolo celého areálu školy. Po rekonštrukcii dostala budova naspäť svoju pôvodnú farebnú kombináciu. Samotná budova bola v roku 1963 vyhlásená za Národnú kultúrnu pamiatku, od roku 2012 sa rovnakého uzanania dostalo aj oploteniu budovy.
Organizuje: ČO – Čerstvé Ovocie
Z verejných zdrojov finančne podporil: Fond na podporu umenia
S finančnou podporou: Bratislava – hlavné mesto SR z grantovej schémy na podporu kultúry Ars Bratislavensis
Nad formátom Urban Market v roku 2019 prebral záštitu primátor hlavného mesta SR Bratislava Matúš Vallo / Matúš Vallo má rád Bratislavu.